Istnieją różne próby przekonania potencjalnych widzów do kupna biletu na film. Także te nieuczciwe. Tego typu przypadek miał miejsce ostatnio we Włoszech. Plakaty promujące film Steve'a McQueena "Zniewolony. 12 Years A Slave" miały za zadanie "złapać" widzów na twarze słynnych aktorów - Brada Pitta i Michaela Fassbendera. Główny bohater, czyli czarnoskóry Chiwetel Ejiofor został na nich "schowany" w rogu, w cieniu dużo bardziej popularnych twarzy. Tymczasem obaj wyeksponowani panowie zagrali w filmie zaledwie drugoplanowe role. Nie uszło tu uwadze włoskim fanom kina, którzy rozgłosili tę sprawę.
Jak się okazało studio produkcyjne Lionsgate nie miało nic wspólnego z takim sposobem promocji. Jego przedstawiciel już wyjaśnił: Plakaty wypuszczone we Włoszech nie zostały przez nas autoryzowane ani zaakceptowane. Zostały już podjęte kroki, by zaprzestać ich dystrybucji.
W Polsce "Zniewolony. 12 Years a Slave" zadebiutuje w kinach 31 stycznia 2014. Film otrzymał aż siedem nominacji do Złotych Globów.